20-11-16

Thuisreis Andalusië / 11-10-'16 / Dag1

Gepakt en gezakt vertrekken we midden in de nacht met een taxi naar Zaventem, voor de Thuisreis. Ik maakte alvast een foto van onze bagage voor het geval er iets zou mis gaan. Je weet maar nooit. Verleden jaar was één van onze koffers, net als een 100tal anderen, er niet bij toen we terug kwamen. We hebben toen 5dagen moeten wachten tot ze thuis afgeleverd werden.

Om 3H30 staan we al aan te schuiven met de vele thuisfans die met dezelfde vlucht afreizen. Heel wat bekende gezichten en ook veel nieuwkomers.

2016 THUISREIS Andalusia2.jpg

Bij aankomst in Jerez heb ik al prijs. De handvat van mijn troleyvalies is er afgerukt. Gelukkig zijn we steeds goed vergezeld van een geweldig vriendelijk en hulpzaam team. Een van hen gaat samen met mij aangifte toen bij het schadecleam.

Zelfs de bus die ons naar het Hotel moet brengen blijft op ons wachten.

We moeten ongeveer een uur rijden. Na een 45minuten is er echter iets niet pluis met de car en we moeten een noodstop naast de autostrade maken. Na veel over en weer gebel en een mekanieker die even komt kijken verteld de chauffeur dat we op een andere car moeten wachten.

2016 THUISREIS Andalusia3.jpg

Het is snikheet, wat ons blij zou moeten stellen, maar in deze situatie erg onaangenaam.

Tussen de bus en de weg naast de autostrade zit er een afspanningdraad. Je kunt er nergens door en de plaats is te smal op er gemakkelijk te staan. Dan maar beter in de warme bus blijven zitten. Na een half uur zien we de vervangbus aanrijden en kunnen we verder naar ons Hotel.

Zoals gewoonlijk gaat het inchecken vlot en over de bagage moeten we ons niet bemoeien. Die word op de kamers bezorgd door het bevoegd personeel.

Het middagbuffet is open en na een eerste glaasje aperitief schuiven we onze voeten onder tafel.

2016 THUISREIS Andalusia4.jpg

Na het eten loop ik Wim Stevens (TOM) als eerste tegen het lijf. Leuk weerzien.

Na de middag gaan we op ons eentje de omgeving verkennen. Dit kan ook onder begeleiding van de crew.

Mooie kamer in een gebouw met één verdieping. Wij hebben er één boven. Heel ruim en een balkon met redelijk mooi uitzicht naar het strand toe.

2016 THUISREIS Andalusia5.jpg

Het strand ligt een reeks trappen lager. Mooi turkoois water en ellenlang wit zand. Prachtig.

2016 THUISREIS Andalusia6.jpg

2016 THUISREIS Andalusia7.jpg

In de vooravond zien we opeens onze vroegere reisvrienden uit Brussel. Zij gingen verleden jaar niet mee en wij het jaar er voor niet. Ze kwamen met een latere vlucht.

Dit jaar zijn er weer meerdere vluchten om de 400 medereizigers te vervoeren.

We zagen elkaar dus al geen twee jaar meer terug. Of toch wel. Mijnheer zagen we twee keer in onze buurt. Op reis zitten we vaak samen, aan een tafel, bij de maaltijden. Leuk voor mijn man omdat zij ook Frans spreken.

Voor we gaan eten zien we de thuisaflevering die vandaag in België te zien is. We hoeven nooit een aflevering te missen. De laatkomers mogen zelfs morgenvoormiddag gaan kijken.

We werden verwelkomt door de aanwezige acteurs, Tom(Wim Stevens), Adil(Nawfel Bardad-Baidj) en Pauline(Tina Maerevoet) en de crew met een drink.

'sAvonds eten we in het Grill restaurant die exlusief voor "thuis" is gereserveerd.

Om de avond af te sluiten een drankje in de bar en de show die iedere dag plaats vind in het hotel.

Weer goed gedaan Emmy!! en mooie foto's. Groetjes, xx

Gepost door: Nelly en Henri Bomans-Vannieuwenhoven | 20-11-16

Reageren op dit commentaar

Goh.. toen Lucretia en ik naar Rome reisden, was een deel van mijn rolkoffertje ook stuk bij aankomst.. maar heb er nooit bij stilgestaan dat je daar een schadeclaim voor in kon dienen! Daar moet je een doorgewinterde vliegreizer als jij voor zijn om dat te weten natuurlijk.
Je zat in ieder geval niet bij de pakken ( of de koffers haha) neer en het ziet er naar uit dat het weer een hele leuke Thuis-reis werd.. het begin in ieder geval!

Gepost door: mizzD | 21-11-16

Reageren op dit commentaar

Ja Mizzd nu is mijn koffer inmiddels vermaakt. Met al die papieren moesten we bij thuiskomst naar een aangeduide winkel gaan om te zien of het nog te maken was. Anders berekenen ze hoe veel je bagage nog waard was en dan mag je iets voor het voorgestelde bedrag hebben. Of korting op iets anders. Ik denk dat het maken zo ongeveer een 53€ aan het reisagentschap gekost heeft. Soms loop je daar echt niet voor omdat het meestal de moeite niet loont. Wij hebben nooit te dure koffers.

Gepost door: emmy | 21-11-16

Weer heel goed omschreven. Maar zo zijn we dat gewoon he van Emmy. Kijk al uit naar het volgende verslag. Grtjs