25-04-15

Back to my Roots

Uitstap onder Knokkenaars "Knokke vroeger en nu" op zondag 19 april 2015

2015 Uitstap met  Knokke vroeger en nu.jpg

Van het Hart van Knokke met het treintje naar het Zwin, de Vrede, Oorlogsmuseum Ramskapelle.

Het was een zonnige winderige dag en op het toeristisch treintje kregen we de frisse wind ook nog tegen. Gelukkig had ik er aan gedacht mijn muts mee te nemen. Mijn vriendin lachte er mee toen ik hem liet zien. Naderhand vond ze het echter helemaal niet meer zo belachelijk.

2015 Uitstap met  Knokke vroeger en nu1.jpg

Knokke en omgeving op zijn mooist. Zon, Zee en goed gemutst gezelschap. Meer moest het niet zijn!

2015 Uitstap met  Knokke vroeger en nu2.jpg

Ijsjes lekken, aperitief op het Verweeplein, eten in het "Hart van Knokke" keuze tussen vispannetje, giro's of stoofvlees met frieten. Tot slot tombola waar we niets mee wonnen buiten een flinke dosis lach vitamines.

Wij waren goed uitgewaaid.

Dit alles deed ons de moeilijkheden met de trein vergeten. Namelijk geen trein tot Knokke. Het ging tot Brugge en dan een vervangbus nemen. De reis duurde 2uur. Gewoonlijk doen we er 1H30 op wat ook niet weinig is voor 100km.

's Avonds was het een ander paar mouwen. Ieder kwart na het uur vertrok er een bus van het station in Knokke naar Brugge. We kregen te horen dat we de trein van 21h57 niet zouden halen omdat we pas om 22h in Brugge zouden zijn. Dat was dikke pech want de volgende reed pas om 23H20!

Bij aankomst in Brugge om 3 minuten voor 22h zien we sommigen lopen.

Na een vluchtige blik op het aankondigingsbord en met onze benen in de nek begonnen we met de, kleine, stroom mee te rennen. Spoor 9 op het einde van de gang! Als we hem halen zijn we gered. Anders 1h20 wachten. Slechte coördinatie toch. Kon die bus niet om 21h vertrekken? Hij stond daar toch maar.

De trein naar Welkenraedt, op spoor 9, stond op het punt te vertrekken. Maar de treinbegeleider zag de stroom lopende mensen de roltrap op vliegen en wachtte tot we netjes, met onze tong tot op de grond, op de eerste de beste bank neer ploften.

En zo kwamen we na een heel gezellige dag om middernacht thuis met een hoop grappige herinneringen.

We dachten allen dat we de dag er op ziek zouden zijn door die koude wind. Niemand van ons hield er echter niet meer van over dan een frisse neus.

Dit is het toeristisch treintje waar mijn vader (uiterst rechts), in de jaren '60, mee reed.

Hier lees je er meer over bij mijn Knokse "moat" (klik)

Het was een fijne dag en we hebben allemaal genoten. Gelukkig ware er tussenstops om ons op te warmen. Het was echt nog niet het moment om met open treintje rond te toeren. Maar ja het had ook andersom kunnen zijn. In elk geval was er toch meer bescherming dan bij het treintje waar je vader nog mee rondreed! De volgende keer rijden we met de auto eens rond ...met de ramen dicht hahahah! tot later.

Gepost door: magda | 27-04-15

Reageren op dit commentaar

Heel mooie collages over een fijne dag! Behalve een loopneus heb ik er ook niets aan overgehouden,bij de tussenstops konden we ons gelukkig wat opwarmen. Het was echt nog niet het moment om met een open treintje rond te toeren.Gelukkig was die toch meer gesloten dan het treintje waar je vader mee rondtoerde in de jaren '60.
Voor jullie was het wel een lange dag maar gelukkig kon je de trein nog halen en anders kwam je nog een stuk later thuis. Tot binnenkort!

Gepost door: magda | 27-04-15

Reageren op dit commentaar

Ja of helemaal niet als we te laat waren voor de laatste metro moesten we met een taxi naar huis.

Gepost door: Emmy | 27-04-15

Het lijkt wel of dat treintje nog dezelfde is als toen.. alleen in een ander kleurtje gespoten!
Leuke collages heb je van het uitstapje gemaakt.. ik had jullie op de foto's van magda ook al herkend! :-)

Gepost door: mizzD | 27-04-15

Reageren op dit commentaar

Dat treintje van nu was echt niet zo mooi als die van toen! De locomotief was zeker in een ander kleur maar we zagen toch dat dit niet de "echte" was ;-)
De bijeenkomst viel anders wel echt mee!