25-10-13

THUIS op reis naar Rhodos (2)

De eerste dag in Rhodos beloofde druk te worden. We stonden al vroeg op en zaten vanaf 8h (bij ons pas 7h) al aan het ontbijt. Daarna een beetje rondkuieren. Aan de THUIS-balie, in de loby of hall van het hotel, konden we iedere dag terecht voor al onze vragen.

thuisreis 2013 (64)-001.jpg

In de voormiddag hadden we een uur lang een begeleide wandeling om alles wat met het hotel te maken had te verkennen.

Rhodos dag 21.jpg

Het strand, de sport of animatie zone, het amfitheater, de bars en restaurants, e.a.

Rhodos dag 2.jpg

Aan de strandbar kregen we een drankje om de weg niet te droog verder te moeten zetten.

thuisreis 2013 (51)-001.jpg

De strandbar was een dagelijkse trekplijster. Aperitieven deden we telkens voor de maaltijden. Overal kon je wel iets krijgen, zoals in de gelateria waar meer drank dan ijsjes waren.

En vervolgens het fotomoment "Meet & Greet" met de acteurs, op het terras van het restaurant. Dit heeft altijd groot succes. Al hoewel ze op ieder moment wel even poseren voor een foto. Wij zijn immers een grote familie, hé. Hier van zoals afgesproken geen foto's nu.

Vandaag gingen we vroeg aan tafel voor het middagmaal want daarna hadden we afspraak in de lobby voor de excursie naar LINDOS met Annick, Bart en Janine (Rosa, Waldek en Jenny).

Lindos word ook wel het witte stadje genoemd. Het ligt aan de voet van een berg. Boven op 126m hoogte, (op het hoogste punt), staan de overblijfselen van het Acropolis en de tempel van Athena. We klommen er langs de talrijke trappen naar omhoog. Sommigen namen een ezeltje om naar boven te gaan.

Rhodos dag 22.jpg

Het is een schilderachtig stadje waar je gemakkelijk verloren kan lopen, in de kleine straatjes. Vele winkeltjes en typisch Griekse restaurants.

Rhodos dag 24.jpg

Het oude gedeelte dateert van heel lang geleden en ziet er erg goed bewaard uit. Ik stel voor eens een kijkje bij google te nemen als je er meer over wilt weten.

Rhodos dag 23.jpg

Mijn man ging niet mee tot boven en bleef beneden wat rond neuzen. Hij liep er net zoals ik verloren. Hij had al gauw een oude Griekse man om een praatje te slaan. Hij sprak Italiaans zoals sommige oude Grieken op Rhodos nog doen sinds ze onder het Italiaanse regime gelegen hebben.

Grieken en Italianen hebben heel wat gemeen. Er is zelfs een heel populaire gezegde die zo wel in Italië als in Griekenland luid: "Una Faccia, Una razza". Hier iets meer over op Wikepedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Greece%E2%80%93Italy_relations (in het Engels)

Na een leerrijke namiddag gingen we terug naar het hotel voor het diner.

Om 20h hadden we afspraak in het amfitheater om een toost op de THUIS-reis uit te brengen. Gevolgd door onze dagelijkse aflevering van THUIS. Neen hoor, we mistten hier niets!

Iedere avond sloten we nog af met een kijkje in de bar waar er animaties voor de kinderen waren en daarna soms spektakel. Voor het slapen gaan nog een kamille thee om het deftig te houden.

tof Emmy!

Gepost door: fotorantje | 25-10-13

Reageren op dit commentaar

Amai Emmy, dat ziet er weer een super reis uit. Mooie foto's.
Lieve groetjes.

Gepost door: Leva | 25-10-13

Reageren op dit commentaar

dat was zeker een super fijne reis daar in Griekenland aan de foto's te zien Emmy

Een goede luisteraar helpt de ander
te ontdekken hoe deze zich voelt.

Gezocht M/V met ijzeren zenuwen
het spookt hier bij mij thuis
en weet niet wat te doen
gratis drank en hapjes in ruil voor hulp.
fijne vrijdag en een fantastisch mooi weekend