02-11-12

THUIS(3)

In die nacht kwam er nog een vliegtuig uit Oostende aan met thuisfans. Met 3vliegtuigen, zo wat 350 personen waren we compleet. Het avontuur kon beginnen.

Wij hadden voor drie excurcies geboekt. Maandag, dinsdag en donderdag. Anderen kozen dan weer voor woensdag en vrijdag er bij. Er waren er ook bij die niet van het hotel weg te slagen waren Wenkbrauw ophalen.

Iedere dag uitgebreid ontbijt. tientallen meters buffet met alles wat je maar kunt bedenken die eetbaar is. Eerder brunch toestand dan ontbijt. Het was dan ook een *****hotel!

Na het ontbijt gingen we het privé strand verkennen. De storm had daar goed huis gehouden. Hier en daar slingerde er gerief rond die niet goed opgeborgen was. En wat zag ik daar tussen? Een eigenaardige drenkeling die voet verloren had. Ik ontfermde er mij eventjes over. Verloren moeite!

2012-10-29 Thuisreis 2012 TURKYE5.jpg

We werden gestoord door zwerfhonden. Oeioei wat was ik bang toen twee fameuze honden op ons afkwamen. Ik durfde er zelfs geen foto van te nemen. Later zouden we nog dikwijls veel van zulke honden langs de straten zien zwerven. Het waren geen magere dieren wat mij deed vermoeden dat ze toch goed te eten hadden. Ze werden afgeleid door een groep strandanimateurs. Oef dat was even blazen.

2012-10-29 Thuisreis 2012 TURKYE6.jpg

Het zeewater was heerlijk anders had ik me er geen voet in gewaagd. Het weer was nog steeds overtrokken met nu en dan hevige buien. Het regenseizoen leek een paar dagen voorrang genomen te hebben. Normaal hebben ze hier maar 65 dagen regen op één jaar, en daar hebben wij er tijdens ons verblijf twee en half van gehad Verrast.

Het was intussen wel tijd voor aperitieven. Dat deden we voor iedere maaltijd heel rijkelijk. We namen het er echt van. All In, 5sterren, dat wil zeggen echte vakantie.

Thuisreis 2012 TURKYE 041.JPG

De eerste uitstap zou naar Antalya gaan maar voor omstandigheden werd dit verwisseld met het programma van donderdag. Dus werd het Manavgat.

Na het middagmaal reden we met verscheidene bussen weg. De eerste stop was aan de kleine watervallen van Manavgat. Klein wil eigenlijk zeggen laag, maar het gekolk van deze woeste rivier was indrukwekkend.

2012-10-29 Thuisreis 2012 TURKYE7.jpg

2012-10-29 Thuisreis 2012 TURKYE8.jpg

Ik stelde me even voor hoe het moest zijn als mensen overstromingen meemaken! Dat gedruis van meeslepend water waar je niet kan aan doen.

De acteurs Waldek, Rosa, Paulien en Simonne genoten samen met ons van de reis en lieten zich als voor het familie album, samen met ons en hun fans fotograferen.

De reis ging verder naar de Markt in Manavgat. Daar pas konden we de sfeer van het lokale Turkse leven op snuiven. We hadden er ruim de tijd om rond te kuieren.

2012-10-29 Thuisreis 2012 TURKYE9.jpg

2012-10-29 Thuisreis 2012 TURKYE10.jpg

2012-10-29 Thuisreis 2012 TURKYE11.jpg

2012-10-29 Thuisreis 2012 TURKYE12.jpg

We deden nog een boottocht op de Manavgatrivier. Het krioelde er van de piratenboten. In de zomer varen deze rond met toeristen en vooral kinderen kunnen er hun verbeelding de vrije loop laten gaan. Ik denk hierbij aan onze kleine rakker die het zo dikwijls over piet piraat en kapitein haak uit Peter Pan heeft.

2012-10-29 Thuisreis 2012 TURKYE13.jpg

2012-10-29 Thuisreis 2012 TURKYE14.jpg

2012-10-29 Thuisreis 2012 TURKYE15.jpg

Wij sluiten af met een bezoek aan de grote moskee met 4 minaretten. Prachtig gebouw en archtectuur.

2012-10-29 Thuisreis 2012 TURKYE16.jpg

's Avonds hebben we nog de toost op de THUISreis, avondmaal en de aflevering van "thuis" die we hier net als thuis kunnen bekijken. Normaal zou dit doorgaan buiten in het amfitheater. Het weer laat het echter niet toe. We gaan het dan maar binnen in de vergaderzaal bekijken. Als het binnen is gebeurt het in twee groepen.

Na de aflevering is er iedere dag een prijsvraag over iets uit de aflevering. De juiste antwoorden wordeg geschift en daar uit komen er zes winnaars. Mijn man, nochthans niet nederlandstalig maar heel oplettend had het iedere dag juist maar werd niet uitgeloot. Wat echte niets van ons plezier weg nam.

Fijn om je relaas te lezen Emmy! Je zet ook die foto's allemaal zo mooi op die blog!
Ik ben geen kanjer in die dingen, ik zet steeds foto's gewoon onder elkaar. Bij jou vormt dat een mooi totaalplaatje!
Jammer van de regen, gelukkig hebben jullie dat niet aan jullie hartje laten komen!
Groetjes
Christa

Gepost door: christa | 02-11-12

Reageren op dit commentaar

Heerlijke 'couleur locale'- foto's! Zit hier echt van te genieten hoor!
De waterval vind ik ook prachtig..mooie foto ook van jullie twee! :-)

Gepost door: mizzD | 02-11-12

Reageren op dit commentaar

leuke sfeerbeelden Emmy, duidelijk dat jullie genoten hebben

Gepost door: fotorantje | 02-11-12

prachtige foto's,ik zit hier zelf te genieten.de foto van de moskee met zijn 4 minaretten zijn fantastisch mooi.een onvergetelijke reis heb je meegemaakt Emmy

Als een bloem zo is het leven,
’t begin is teer en klein.
De een bloeit uitbundig,
de ander geurt heel fijn.
Sommige bloemen blijven lang,
weer anderen blijven even.
Vraag niet bij welke bloem je hoort,
dat is ‘t geheim van het leven.
Een fijne dag voor jou
liefs en een dikke knuffel dolfijntje

Gepost door: dolfijntje | 02-11-12

Reageren op dit commentaar

Wat een mooie reis hebben jullie gehad!! Gelukkig blog je want anders hadden we al die mooie foto's niet kunnen zien ;-)). In elk geval mooie herinneringen en zeker en vast hebben jullie ook veel plezier beleefd!

Gepost door: magda | 02-11-12

Het was ongelooflijk mooi Magda! Nu heb ik tenminste stof voor mijn blog ;-) Hier ben ik nog maar aan de tweede dag. Ik doe naarstig verder. Ik denk iedere twee dagen iets te kunnen zetten. En dan weer klaar maken om naar Zweden te gaan.